Justk

KirstenJassies_SnapcodeWat krijg je als je mij volgt op Snapchat?
Op Snapchat deel er mijn gedachtes en dagelijkse (professionele) projecten en activiteiten, ik gebruik het als een vlog. Ik vertel er over mijn trainingen en workshops social media, ik word steeds meer een Snapchat expert. En zie je af en toe een gek kind voorbij komen. Lees hier meer over wat je als merk met Snapchat kunt.
Voeg me toe via de snapcode (maak een screenshot, ga naar Snapchat en kies voor vrienden toevoegen via de snapcode) of voeg me toe via mijn Snapchat adres/URL: snapchat.com/add/kirstenjassies

Waarom Snapchat?
Sinds 2015 ben ik ook compleet hooked on Snapchat.
Omdat het zo anders is dan andere social media kanalen.
Omdat tijdelijkheid een mooi nieuw concept is in deze digitale tijd waar we alles opslaan. Omdat ik er nog steeds niet intuitief mee kan omgaan, geen knoppen, alleen maar swipen.
Omdat het leuk is jezelf uit te dagen creatieve toepassingen te bedenken.
Omdat je met alles en iedereen kan kletsen via video, als het maar in 24 uur is.
Omdat ik hier merken kan gaan helpen, net als met Instagram. Huur mij in als Snapchat expert!

Instagram = Picture Perfect & Snapchat = Realtime Reality

Wat je als merk (met een jonge doelgroep) met Snapchat kunt  (via Buffer)

  • Data liegt niet:  Snapchat heeft dagelijks 100+ miljoen actieve gebruikers, plus 5 miljard videos (Facebook heeft er 7 miljard, dus de race is spannend!)
  • In Nederland gebruiken 1 miljoen mensen Snapchat, waarvan 522.000 dagelijks (cijfers dec 2015)
  • In de US gebruikt 60% van de smartphone houders tussen de 13-34 jaar Snapchat en 77% daarvan is boven de 18 jaar, dus het zijn niet alleen tieners
  • Snapchat is een geweldig platform voor brand loyaliteit, storytelling en om een 1-op-1 relatie op te bouwen met je doelgroep
  • Het is een leuke manier waarbij merken hun ‘echte’ gezicht kunnen laten zien en zich geen zorgen hoeven te maken over het creëren van dure en hoge kwaliteit content.
  • Veel marketeers maken zich zorgen over het verdwijnen van de content, maar dat is juist iets wat positief is: zo geef je je doelgroep een reden om vaak terug te komen!Voorbeelden van Gebruikers:
  • “For academia, Snapchat is a great way to engage, directly, with the pre-college and college age students!” @bookofcara
  • “Snapchat gives insight into behind the scenes/things happening “right now”/what a company is up to…fun & fast!” @cateelise
  • adds variety to the mix of content we share across all channels. It’s fun, spontaneous, and very humanizing.” @NatalieBergen
  • “Snapchat captures memories & can be a great way to share who you are & what your company is about.” @HouseofKTS
  • “Snapchat allows brands to reach into the very heart of the millennial generation PROVIDED they do so with tact.” @raffeg

Het lijkt me duidelijk wat je als merk met Snapchat kunt. Maar nu de creatieve invulling nog! Het bedenken van formats, ermee testen en opnieuw aanpassen.

 

Hieronder vind je mijn basis presentatie Snapchat. Voor elke presentatie en workshop pas ik deze aan:

Wil je meer weten over Snapchat?
Boek me voor een inspiratie-workshop (anderhalf uur) of een workshop op maat (3 uur, aan de slag voor jouw merk of bedrijf). Een combinatie van Instagram en Snapchat kan natuurlijk ook. Houd er wel rekening mee dat de twee compleet andere kanalen zijn. Op Pinterest verzamel ik Snapchat artikelen, als je er dieper wilt induiken!

Back to Top