Justk
12 Comments 109 Views

Sanoma’s eerste beautybloggers

Mijn nieuwe job bij Sanoma Media heeft de titel productmanager bloggers & social. Dat is bij de afdeling online women, waar ook sites als libelle.nl en styletoday.nl toe behoren. Ik ga alle social media kanalen optimaliseren en omdat elke titel zelf verantwoordelijk is voor social, moet ik met veel mensen praten om alle neuzen dezelfde kant op te laten wijzen. Dat is best een uitdaging! Maar het leukste stuk van mijn baan, dat zijn natuurlijk de bloggers!

Bloggers zijn online influencers
Sanoma Media ziet heel goed dat influencers heel belangrijk zijn om onze eigen merken groter te maken, maar ook adverteerders zijn op zoek naar de juiste type mensen die bij hun merk passen. Sanoma heeft altijd veel invloed gehad door middel van de redacteuren en stylisten in de bladen. Maar helaas hebben weinig print-mensen veel invloed online. En als de oplages afnemen, en redacties kleiner worden, neemt de invloed op consumenten af binnen Sanoma. Daarom is nu de tijd om die online influencers op te zoeken en met ze samen te werken en ze op den duur in te lijven binnen de uitgeverij.

Sanoma’s voordelen voor bloggers
Bloggers kunnen met de expertise van Sanoma sneller groeien, krijgen meer exposure dankzij de bladen en sites van Sanoma, hebben toegang tot veel en veel grote adverteerders. Door het starten van een netwerk kunnen we straks ook heel gemakkelijk verkeer rondsturen tussen de blogs. Heel veel voordelen voor beide kanten. Het is echt super om met bloggers te werken, omdat hun blog hun passie is, en niet hun werk. Dat maakt alles veel leuker, hoewel zeker niet minder serieus.

Afbeelding

Beautybloggers Aranka, Helen, Tim en Esther

Beautybloggers
We zijn gestart met een 3-tal leuke ‘kleinere’ beautybloggers, die tussen de 10.000 en 25.000 unieke bezoekers per maand hebben op hun blog. Ondertussen praat ik met heel veel andere bloggers, om te horen wat de behoeften zijn en wat we precies moeten bieden om hen binnen het Sanoma netwerk te krijgen. Wat Sanoma natuurlijk ook kan bieden, is columns, artikelen en interviews met de bladen en de sites van de bladen, en dit vinden veel bloggers erg interessant en leuk. We willen dit jaar maar liefst 30 bloggers toevoegen aan het netwerk. Ik ben dus heel veel leuke gesprekken aan het voeren met bloggers.

De eerste 3 beautyblogs die we hebben toegevoegd aan het portfolio van Sanoma Media Nederland zijn:
Beautyill.nl
Byaranka.nl
Everythingtim.nl
En binnenkort ook : Beautyfreak.nl (deze blog bestaat helaas niet meer)

Vier heel verschillende en bijzondere bloggers, met ieder een unieke stem. Maar allevier hebben ze vaste lezers en fans en delen ze dezelfde passie: beauty en beautyproducten. Ga eens kijken, zou ik zeggen!

Zaterdagochtend reis ik af naar Stockholm, waar ik bij het bloggersevenement “Meet the Blogger” zal zijn en spreken over visual content. Mijn volgende blog zal een verslag zijn van het evenement Meet the Blogger en volgender week volgen daar meer verhalen over.

About the author:
Has 137 Articles

12 COMMENTS
  1. Iris Vank

    Go Kirsten go! Ik geloof heilig in de combi die jij maakt. Ik ben benieuwd naar de toekomst.

  2. lindabeautyties

    Klinkt als een geweldige baan! En wat een leuke blogs hebben jullie binnengehaald 🙂

  3. lindabeautyties

    Wat een super leuke job heb je!
    En de beautybloggers zijn ook echt super! 🙂

  4. justkirsten

    @iedereen hier boven. Tis ook een topjob! En ik hoop dat heel veel leuke bloggers dat ook zullen inzien. Eerst maar eens wat centjes verdienen voor de eerste 4, dus ben de salesorganisatie aan het enthousiasmeren de blogs mee te nemen in hun verkooopverhaal naar adverteerders. Daarna kunnen we op naar de anderen! Fashion, lifestyle, food.

  5. Esther

    Zo jammer dat ik niet bij MeetTheBlogger kon zijn! Spannend dat er bij Sanoma meer aandacht aan bloggen en bloggers wordt besteed. Is een grote groep, dus daar liggen absoluut kansen. Veel succes en héél veel plezier in je nieuwe baan!
    Esther.

  6. Aranka

    Ik ben echt heel erg benieuwd wat de vorderingen gaan zijn. Ik ben in ieder geval echt super blij dat ik met jullie mag samenwerken! En Kirsten, je bent echt een geweldig persoon! Super fijn om mee samen te werken 😀

    1. justkirsten

      He Aranka, het is behoorlijk ‘buzzin binnen Sanoma in ieder geval. Maandag hebben we een officiele kick off van het netwerk met alle betrokkenen intern. Dan moet het toch echt los gaan. Dank je voor je compliment, dat waardeer ik enorm.

  7. Limoentje

    Wat een goed initiatief! Zeker als het goed om bloggers die zich specifiek richten op 1 ding, zoals in je voorbeeld, de beautybloggers.
    Het even ‘meet the blogger’ klinkt ook erg goed en inspirerend.
    Ik ga eens even verder neuzen hier 🙂 (Kom hier via de blogtrommel).

  8. Marit

    hoi Kirsten,

    leuke baan denk ik! Ik ben chef web bij een uitgeverij van vakbladen voor de bouw en in de architectuurbranche hanteer ik dezelfde strategie als jij: online influencers bij het merk de Architect betrekken en ze bij ons laten bloggen.

    Bij Sanoma doen ze wel meer dan alleen bloggen begrijp ik, ze produceren ook content voor in de tijdschriften. Wat geef jij die bloggers in retour? Krijgen ze financiële vergoedingen à la freelancers of doe je dat op een andere manier? Ik ben benieuwd, je kunt me ook mailen op m.overbeek@bimmedia.nl

    Alvast bedankt voor je hulp!

    groetjes,

    Marit

    1. kirstenjassies

      Hi Marit, dank voor je reactie. De architect is een perfecte niche om met de juiste influencers te werken! Wij (blogtoday) matchen bloggers met adverteerders en als er een deal valt krijgen de bloggers daar 60% van. Ze schrijven daarnaast ook voor grote sites als VrouwOnline en WTF.nl en als kleinere blogger is guestblogging goed voor je bekendheid, pagerank en backlinks, dus geen vergoeding. Grote bloggers worden wèl betaald voor bijdrages aan die sites, want iedereen moet van de samenwerking profiteren.
      Leuk om met je te connecten!

LEAVE YOUR COMMENT

Your email address will not be published. Required fields are marked *

RELATED ARTICLES

Back to Top